Viața secretă a cadavrelor de Mary Roach – Recenzie

02 septembrie 2021

Viața secretă a cadavrelor este una dintre cărțile de care nu m-am putut despărți, încă de la prima pagină. Acest volum, pe alocuri straniu, dar atât de hipnotizant, mi-a stârnit interesul, mai întâi, prin copertă, iar mai apoi prin subiectul pe care-l abordează: moartea. Ceea ce se întâmplă cu cadavrele imediat după ce inima a încetat să mai bată. Sincer declar faptul că Mary Roach este una dintre autoarele care știe cum să-și aleagă cuvintele și cum să-și întărească premisele.

Iar datorită  documentarii a reușit să pună la dispoziția noastră, a cititorilor, o lectură de calitate. O non-ficțiune pe care am citit-o în mai puțin de 48 de ore. Aș fi terminat-o chiar mai repede, dar m-a cuprins nostalgia când am văzut că mai am câteva pagini și mă apropii de final.

Viața secretă a cadavrelor este un must have nu doar în biblioteca studenților de la medicină. Este o carte care nu ar trebui să lipsească de pe rafturile bibliotecii tuturor pasionaților de biologie, respectiv chimie și a tuturor celor care doresc să afle mai multe despre corpul uman. Nu când suntem în viață, ci după ce am căpătat însușirea de cadavru. Recunosc că această premisă m-a intrigat foarte mult. Dorința de a afla ce se întâmplă cu corpul uman după moarte a fost una aprinsă. Etapele de descompunere, practicile specialiștilor în medicină legală, dar și fiecare detaliu care ne aduce mai aproape de țărână sunt lucruri stranii. Stranii, dar într-un mod frumos. Nu înspăimântător! Căci, nici măcar o clipă, deși unele pasaje te pot devasta emoțional, nu am perceput acest volum ca fiind ceva prea mult. Pot spune doar că Viața secretă a cadavrelor este o lectură care te poate lăsa cu gura căscată.

Citește continuarea recenziei pe site-ul danielaotet.ro.